Tankeställare..

Jag kom just hem från gymmet, det blev nästan en timme på min kära vän cross-trainern idag, jag märkte inte ens att tiden gick. Det var nämligen så att dom hade satt igång ett avsnitt av planet earth på storbildsskärmen med temat djurliv på antarktis och arktis. Jag har sett många sådana dokumentärer förrut, men denna fick mig verkligen att känna mig som en äcklig varelse som trampar på allt jag ser och förväntar mig att få exakt som jag vill, hela tiden!
Djuren som lever på nord och syd-poolerna är mer än bara söta och roliga varelser, deras liv går ut på helt andra saker än vad mitt liv gör, shit här sitter jag och klagar på att mjölken är slut och jag inte orkar gå ner till affären som ligger 100 meter bort medans dessa djur enbart lever för att överleva och få sin art att leva vidare!
Jag är så glad att jag har vart (och fortfarande är) isbjörnsfadder, för när jag ser hur ett så mäktigt djur blir helt hjälplöst tills tor del på grund av hur vi människor har valt att leva så skäms jag! att ge ett litet bidrag varje månad för forskning gör iaf att det känns lite bättre!

Jag tycker att alla ska se det avsnittet av planet earth och få sig en tankeställare! för det fick jag, jag både skrattade och grät när jag såg det idag på gymmet :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0